@Szczepann 2007-10-04 14:36:00 | znowu 10 punktów [img:517b0cfb80]http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/hahano.gif[/img:517b0cfb80] nazwe to dzie?o 10x1 :D
|
@piechocinski 2007-10-05 17:57:00 | Polskie Stronnictwo Ludowe
Zlikwiduje bariery w rozwoju Transportu Drogowego Bariery rozwoju polskiego transportu drogowego : 1. Infrastruktura drogowa • Z?y stan polskich dróg, • Dopuszczalne naciski osi na drogach, • Mo?liwo?? dojazdu ci??kich pojazdów do miejsc za i roz?adunku, • Niedostosowanie sieci przej?? granicznych do aktualnego i przewidywanego nat??enia ruchu, • Niewystarczaj?ca liczba bezpiecznych i dobrze wyposa?onych parkingów, • Brak obwodnic miast, utrudniaj?cy p?ynny przejazd pojazdów ci??arowych oraz autokarów i autobusów, • Okresowe ograniczenia ruchu, • Zasady uzyskiwania zezwole? na przejazd pojazdów nienormatywnych niedostosowany do wymogów gospodarki. Brak nowoczesnej sieci autostrad i dróg ekspresowych, powiazanych z siecia europejska. pozwalaja na przejechanie w tym czasie pracy kierowców jedynie 400 km na terenie Polski, w porownaniu z 800 km np na sieci europejskiej, co znaczaco wplywa na koszty i zdolnosci konkurencyjne firm krajowych. 2. Nadmierny fiskalizm w stosunku do bran?y. Transport drogowy obci??ony jest znacznie wi?ksz? liczb? op?at i podatków ni? inne dziedziny gospodarki i konkurencja zagraniczna 3. Ceny paliwa. Gwa?towny wzrost cen paliwa w Polsce, odczuwalny szczególnie po wej?ciu Polski do Unii Europejskiej, w sposób bardzo istotny wp?ywa na wysoko?? kosztów przewozów. Wiele krajów stosuje zasad? zwrotu cz??ci lub ca?o?ci podatku akcyzowego przewo?nikom wykonuj?cym przewozy mi?dzynarodowe, obni?aj?c im w ten sposób koszt paliwa. 4. Mo?liwo?? uzyskania zezwole? na przejazd do krajów spoza Unii Europejskiej. W ostatnich 2-3 latach polscy przewo?nicy mi?dzynarodowi zaczynaj? bardzo powa?nie odczuwa? brak zezwole? na wykonywanie przewozów, szczególnie do Rosji i Bia?orusi, które to rynki s? w znacznym stopniu obs?ugiwane przez polskich przewo?ników drogowych. Zezwolenia takie s? wymieniane na zasadzie wzajemno?ci, niezb?dna jest zatem bardzo przemy?lana polityka wspó?pracy z Ministerstwami Transportu tych krajów, celem uzyskania zadawalaj?cej liczby takich zezwole? dla polskich przewo?ników drogowych. 5. Gestia transportowa. W okresie ostatnich kilkunastu lat obserwuje si? oddawanie gestii transportowej zagranicznym firmom spedycyjnym i transportowym. Firmy te w konsekwencji i tak korzystaj? z polskich przewo?ników do wykonania tych przewozów, ale oczywi?cie po potr?ceniu nale?nej sobie prowizji od uzyskanej kwoty za zorganizowanie przewozu. Zwi?zane to jest mi?dzy innymi z niekorzystnymi uregulowaniami w Polsce dotycz?cymi stosowania podatku VAT. 6. Wysoko?? kursu polskiej waluty. Wysoko?? kursu PLN w znacznym stopniu utrudnia dzia?alno?? polskich firm przewozowych, bowiem us?ugi transportu mi?dzynarodowego s? eksportem us?ug i w zdecydowanej wi?kszo?ci s? wyceniane w Euro, natomiast znaczn? cz??? kosztów przewo?nicy ponosz? w PLN. 7. Braki kierowców, szkolenie kierowców. Wej?cie Polski do UE spowodowa?o znaczne braki na rynku kierowców zawodowych, którzy s? werbowani do pracy w ró?nych krajach unijnych równie? odczuwaj?cych braki kierowców, ale oferuj?cych wy?sze p?ace. Stan ten wymusza potrzeb? zintensyfikowania szkolenia kierowców. Sytuacja zbieg?a si? z wprowadzeniem nowej Dyrektywy unijnej 2003/59 dotycz?cej szkolenia kierowców, która niebawem wejdzie w ?ycie a zak?ada wr?cz rewolucyjne zmiany w sposobach szkolenia. Problemem stanie si? finansowanie szkolenia.; uwa?amy, ze niezb?dne b?dzie zaanga?owanie si? pa?stwa w ten proces. 8. Interpretacja prawa. Bardzo cz?sto spotykamy si? z ró?n? interpretacja tych samych przepisów prawa przez ró?ne instytucje i ró?nych urz?dników. Problemy z niejednolit? interpretacj? wyst?puj? z jednej strony w ró?nych regionach kraju, z drugiej w zakresie interpretacji tych samych przepisów przez ró?ne instytucje. 9. Niewydolno?? przej?? granicznych szczególnie na wschodniej granicy Polski i Unii Europejskiej 10. Transportowe bariery wokó? portów morskich i brak nowoczesnych terminali drogowo-kolejowych szczególnie na styku z kolejami szerokotorowymi Janusz Piechoci?ski Polskie Stronnictwo Ludowe WWW.piechocinski.pl , janusz@piechocinski.pl |
@ 2020-10-17 21:24:28 |
@ 2020-10-20 17:22:22 |
@ 2020-10-24 07:12:57 |
@ 2020-11-07 04:25:07 |
@ 2020-11-07 22:00:46 |
@ 2020-11-10 03:14:51 |
@ 2020-11-22 07:20:48 |
@ 2020-11-24 13:45:03 |
@ 2020-11-25 08:33:52 |
@ 2020-12-12 12:14:41 |
@ 2021-01-14 14:15:32 |
@ 2021-01-15 07:40:45 |
@ 2021-01-17 11:12:42 |
@ 2021-02-13 14:47:11 |
@ 2021-02-22 22:48:19 |
@ 2021-02-24 11:02:08 |
@ 2021-03-22 08:37:44 |
@ 2021-03-29 22:01:44 |
@ 2021-04-28 14:07:55 |
@ 2021-05-11 02:17:53 |
@ 2021-06-11 04:50:20 |
@ 2021-06-17 18:08:52 |
@ 2021-07-06 02:58:48 |
@ 2021-07-06 17:49:20 |
@ 2021-08-15 18:04:28 |
@ 2021-08-17 08:42:22 |
@ 2021-09-08 08:30:46 |
@ 2021-09-08 22:25:19 |
@ 2021-09-29 18:42:40 |
@ 2021-10-06 16:15:28 |
@ 2021-10-30 19:06:55 |
@ 2021-11-25 02:16:50 |
@ 2022-01-09 21:32:13 |
@ 2022-01-14 17:30:30 |
@ 2022-02-06 23:15:45 |
@ 2022-02-09 03:10:03 |
@ 2022-04-13 17:32:05 |
@ 2022-05-03 19:16:27 |
@ 2022-06-16 18:32:57 |
@ 2022-07-04 09:41:11 |
@ 2022-08-17 13:36:56 |
@ 2022-09-13 18:13:55 |
@ 2022-10-03 22:30:45 |
@ 2022-10-06 17:30:47 |
@ 2022-11-27 17:17:51 |
@ 2023-01-09 11:40:19 |
@ 2023-02-09 03:36:03 |
@ 2023-04-09 22:39:36 |
@ 2023-04-25 19:33:15 |
@ 2023-07-07 18:22:32 |
@ 2023-07-08 21:56:27 |
@ 2024-01-08 10:29:18 |
@ 2024-04-05 20:03:18 |
• napisz do nas! • praca w SPI |
• Dodaj swojÄ… firmÄ™ do katalogu | • Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza | Współpracujemy z: Kruszywa Stargard |
• Polityka prywatnoÅ›ci | • roboty ziemne • wyburzenia |