Rejestracja
Logowanie
Poczta
Forum
Firmy
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Stargardzie realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej pt. "Nowe umiejętności - nowe możliwości".




Kalendarium imprez


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

  Str. 1/1   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
@Szczepann
2007-10-04 14:36:00
znowu 10 punktów [img:517b0cfb80]http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/hahano.gif[/img:517b0cfb80] nazwe to dzie?o 10x1 :D
@piechocinski
2007-10-05 17:57:00
Polskie Stronnictwo Ludowe

Zlikwiduje bariery w rozwoju Transportu Drogowego


Bariery rozwoju polskiego transportu drogowego
:

1. Infrastruktura drogowa

• Z?y stan polskich dróg,
• Dopuszczalne naciski osi na drogach,
• Mo?liwo?? dojazdu ci??kich pojazdów do miejsc za i roz?adunku,
• Niedostosowanie sieci przej?? granicznych do aktualnego i przewidywanego nat??enia ruchu,
• Niewystarczaj?ca liczba bezpiecznych i dobrze wyposa?onych parkingów,
• Brak obwodnic miast, utrudniaj?cy p?ynny przejazd pojazdów ci??arowych oraz autokarów i autobusów,
• Okresowe ograniczenia ruchu,
• Zasady uzyskiwania zezwole? na przejazd pojazdów nienormatywnych niedostosowany do wymogów gospodarki.

Brak nowoczesnej sieci autostrad i dróg ekspresowych, powiazanych z siecia
europejska. pozwalaja na przejechanie w tym czasie pracy kierowców jedynie 400 km
na terenie Polski, w porownaniu z 800 km np na sieci europejskiej, co
znaczaco wplywa na koszty i zdolnosci konkurencyjne firm krajowych.


2. Nadmierny fiskalizm w stosunku do bran?y.
Transport drogowy obci??ony jest znacznie wi?ksz? liczb? op?at
i podatków ni? inne dziedziny gospodarki i konkurencja zagraniczna

3. Ceny paliwa.
Gwa?towny wzrost cen paliwa w Polsce, odczuwalny szczególnie po wej?ciu Polski do Unii Europejskiej, w sposób bardzo istotny wp?ywa na wysoko?? kosztów przewozów. Wiele krajów stosuje zasad? zwrotu cz??ci lub ca?o?ci podatku akcyzowego przewo?nikom wykonuj?cym przewozy mi?dzynarodowe, obni?aj?c im w ten sposób koszt paliwa.

4. Mo?liwo?? uzyskania zezwole? na przejazd do krajów spoza Unii Europejskiej.
W ostatnich 2-3 latach polscy przewo?nicy mi?dzynarodowi zaczynaj? bardzo powa?nie odczuwa? brak zezwole? na wykonywanie przewozów, szczególnie do Rosji i Bia?orusi, które to rynki s? w znacznym stopniu obs?ugiwane przez polskich przewo?ników drogowych. Zezwolenia takie s? wymieniane na zasadzie wzajemno?ci, niezb?dna jest zatem bardzo przemy?lana polityka wspó?pracy z Ministerstwami Transportu tych krajów, celem uzyskania zadawalaj?cej liczby takich zezwole? dla polskich przewo?ników drogowych.

5. Gestia transportowa.
W okresie ostatnich kilkunastu lat obserwuje si? oddawanie gestii transportowej zagranicznym firmom spedycyjnym i transportowym. Firmy te w konsekwencji i tak korzystaj? z polskich przewo?ników do wykonania tych przewozów, ale oczywi?cie po potr?ceniu nale?nej sobie prowizji od uzyskanej kwoty za zorganizowanie przewozu. Zwi?zane to jest mi?dzy innymi z niekorzystnymi uregulowaniami w Polsce dotycz?cymi stosowania podatku VAT.

6. Wysoko?? kursu polskiej waluty.
Wysoko?? kursu PLN w znacznym stopniu utrudnia dzia?alno?? polskich firm przewozowych, bowiem us?ugi transportu mi?dzynarodowego s? eksportem us?ug i w zdecydowanej wi?kszo?ci s? wyceniane w Euro, natomiast znaczn? cz??? kosztów przewo?nicy ponosz? w PLN.

7. Braki kierowców, szkolenie kierowców.
Wej?cie Polski do UE spowodowa?o znaczne braki na rynku kierowców zawodowych, którzy s? werbowani do pracy w ró?nych krajach unijnych równie? odczuwaj?cych braki kierowców, ale oferuj?cych wy?sze p?ace.
Stan ten wymusza potrzeb? zintensyfikowania szkolenia kierowców. Sytuacja zbieg?a si? z wprowadzeniem nowej Dyrektywy unijnej 2003/59 dotycz?cej szkolenia kierowców, która niebawem wejdzie w ?ycie a zak?ada wr?cz rewolucyjne zmiany w sposobach szkolenia. Problemem stanie si? finansowanie szkolenia.; uwa?amy, ze niezb?dne b?dzie zaanga?owanie si? pa?stwa w ten proces.



8. Interpretacja prawa.
Bardzo cz?sto spotykamy si? z ró?n? interpretacja tych samych przepisów prawa przez ró?ne instytucje i ró?nych urz?dników. Problemy z niejednolit? interpretacj? wyst?puj? z jednej strony w ró?nych regionach kraju, z drugiej w zakresie interpretacji tych samych przepisów przez ró?ne instytucje.

9. Niewydolno?? przej?? granicznych szczególnie na wschodniej granicy Polski i Unii Europejskiej

10. Transportowe bariery wokó? portów morskich i brak nowoczesnych terminali drogowo-kolejowych szczególnie na styku z kolejami szerokotorowymi

Janusz Piechoci?ski Polskie Stronnictwo Ludowe

WWW.piechocinski.pl , janusz@piechocinski.pl
@
2020-10-17 21:24:28
@
2020-10-20 17:22:22
@
2020-10-24 07:12:57
@
2020-11-07 04:25:07
@
2020-11-07 22:00:46
@
2020-11-10 03:14:51
@
2020-11-22 07:20:48
@
2020-11-24 13:45:03
@
2020-11-25 08:33:52
@
2020-12-12 12:14:41
@
2021-01-14 14:15:32
@
2021-01-15 07:40:45
@
2021-01-17 11:12:42
@
2021-02-13 14:47:11
@
2021-02-22 22:48:19
@
2021-02-24 11:02:08
@
2021-03-22 08:37:44
@
2021-03-29 22:01:44
@
2021-04-28 14:07:55
@
2021-05-11 02:17:53
@
2021-06-11 04:50:20
@
2021-06-17 18:08:52
@
2021-07-06 02:58:48
@
2021-07-06 17:49:20
@
2021-08-15 18:04:28
@
2021-08-17 08:42:22
@
2021-09-08 08:30:46
@
2021-09-08 22:25:19
@
2021-09-29 18:42:40
@
2021-10-06 16:15:28
@
2021-10-30 19:06:55
@
2021-11-25 02:16:50
@
2022-01-09 21:32:13
@
2022-01-14 17:30:30
@
2022-02-06 23:15:45
@
2022-02-09 03:10:03
@
2022-04-13 17:32:05
@
2022-05-03 19:16:27
@
2022-06-16 18:32:57
@
2022-07-04 09:41:11
@
2022-08-17 13:36:56
@
2022-09-13 18:13:55
@
2022-10-03 22:30:45
@
2022-10-06 17:30:47
@
2022-11-27 17:17:51
@
2023-01-09 11:40:19
@
2023-02-09 03:36:03
@
2023-04-09 22:39:36
@
2023-04-25 19:33:15
@
2023-07-07 18:22:32
@
2023-07-08 21:56:27
@
2024-01-08 10:29:18
@
2024-04-05 20:03:18
  Str. 1/1   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie



Pisz jako zalogowany internauta!


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

 

Projekt - Mała Chatka


© Copyright 2010 by SPI
Wykonanie: Planfirm.pl


napisz do nas!
praca w SPI
Dodaj swoją firmę do katalogu Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza Współpracujemy z:
Kruszywa Stargard
Polityka prywatności roboty ziemne
wyburzenia