Rejestracja
Logowanie

Poczta
Forum
Firmy

WESELA    *    OBIADY Z DOSTAWĄ DO DOMU    *    IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE                        *****                        CENTRALNA KUCHNIA     uL. Broniewskiego 2    *****    tel. 91 577 54 47




Kalendarium imprez
Wiadomości




2018-04-22 odsłon: 309        
Jak obniżyć koszty związane z prowadzeniem firmy?
Praktycznie każdy właściciel własnego biznesu chciałby obniżyć koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Oczywiście oszczędności nie warto szukać za wszelką cenę (paradoksalnie mogłyby one nas sporo kosztować), warto jednak poznać bezbolesne sposoby na ograniczenie kosztów i poprawę kondycji finansowej przedsiębiorstwa. O tym jak to zrobić dowiesz się z naszego tekstu!
Właściciel może poprawić stan firmowych finansów albo zwiększając przychody i np. pozyskując nowych klientów, albo szukając oszczędności tam, gdzie jest to możliwe i uzasadnione. Dzięki takim przemyślanym oszczędnościom możliwa jest nie tylko wspomniana już poprawa kondycji finansowej przedsiębiorstwa i ograniczenie kosztów, lecz również podniesienie efektywności prowadzonej działalności. Jak sprawić, by w firmowej kasie pozostało więcej pieniędzy, które potem będziemy mogli przeznaczyć np. na rozwój? O tym poniżej

Jak zatem obniżyć koszty związane z prowadzeniem firmy? Warto zacząć od przeglądu swoich finansów tj. tego na co i ile wydajemy. Prowadząc działalność gospodarczą nie zawsze mamy świadomość tego, gdzie „uciekają” nasze pieniądze i na czym moglibyśmy zaoszczędzić. Myśląc o cięciu wydatków warto również spojrzeć na to długofalowo i mieć świadomość tego, że czasem pozornie nawet niewielkie zmiany organizacyjne w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa mogą przynieść nam spore korzyści. Wspomnianych oszczędności raczej nie warto szukać w odniesieniu do produkcji, świadczonych usług czy...pracowników (o ile ich zatrudniamy). A na czym zaoszczędzić można? Poniżej przedstawiamy 5 praktycznych wskazówek, dzięki którym poczynione oszczędności będą sensowne i...opłacalne. Zapraszamy do lektury!

Wykorzystaj nowe technologie i...pozostań w kontakcie z klientami

W dobie rozwoju technologicznego kosztowne i czasochłonne podróże służbowe możesz zastąpić kontaktami online. Czas to pieniądz, a komunikatory, telefon, wirtualne centrale czy wideokonferencje to sposób na jego zaoszczędzenie. Jest to również niezwykle wygodne rozwiązanie tak dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów, gdyż sprawę możesz załatwić „od ręki”, bez konieczności umawiania się i prób zgrania często napiętych terminarzy. Twój kontrahent mieszka na drugiej półkuli? W takim przypadku również pozostaje „spotkanie online”.

Wirtualne biuro i...szkolenia pracowników

Jeśli zatrudniasz pracowników, których musisz przeszkolić możesz zrobić to przez Internet. Nie masz środków na przeprowadzenie szkolenia? Sprawdź te, które dostępne są w ramach funduszy europejskich. Wirtualne szkolenia pracowników prócz niższej ceny mają jeszcze jedną zaletę: pozwalają zaoszczędzić czas i koszty związane z oddelegowaniem zatrudnionych osób do zewnętrznej firmy szkoleniowej. Efekt? Krótszy czas szkolenia i oszczędności na podróży służbowej, kosztach noclegu czy wyżywienia.

Jeśli natomiast chcesz zaoszczędzić na wynajmie powierzchni biurowej, to weź pod uwagę albo współdzielenie biura z innymi osobami (jest to rozwiązanie o wiele tańsze niż posiadanie go na wyłączność), albo wynajem wirtualnego biura i pracę zdalną. Na którą opcję się zdecydować? Powinno to być zależne od tego, ile osób zatrudniamy, czy prowadzona przez nas działalność wymaga przyjmowania klientów „u siebie” i czy rzeczywiście tego biura potrzebujemy. Jeśli możemy z niego zrezygnować – zróbmy to.

Kupno tańszego albo używanego sprzętu

To kolejna rada związana z tym jak obniżyć koszty prowadzenia firmy i dotyczy ona zarówno zakupu sprzętu biurowego, jak i maszyn i urządzeń. W tym pierwszym przypadku kompletując biurowe wyposażenie warto zapoznać się z różnymi ofertami i jakością tego spośród czego możemy wybierać (bowiem drożej nie zawsze znaczy lepiej), w drugim dobrym rozwiązaniem dla firmy może być zakup sprzętu z drugiej ręki stanowiący alternatywę dla nowych i często kosztownych maszyn. Taki można kupić m.in. na wyprzedaży lub na...aukcji komorniczej, gdzie praktycznie nieużywany sprzęt da się nabyć nawet za połowę jego rzeczywistej wartości. Zaletą aukcji komorniczych jest również to, że można znaleźć na nich praktycznie wszystko – od samochodów i maszyn po sprzęt biurowy.

Uwaga!

Wybierając sprzęt biurowy nie kupuj tego najniższej jakości, gdyż taka „oszczędność” może Cię później sporo kosztować. Najlepiej jest wybierać rzeczy ze średniej półki cenowej. Zbyt tani sprzęt to wyższe koszty jego eksploatacji. Rozważając zakup większej ilości sprzętu można negocjować jego cenę, albo ujednolicić kupowane urządzenia, co zmniejszy koszty związane zarówno z ich eksploatacją, jak i serwisowaniem.

Wybierz tanie konto firmowe

Chcesz obniżyć koszty związane z prowadzeniem własnej działalności? Wybór taniego (a najlepiej darmowego) konta firmowego również może być źródłem oszczędności. Przejrzyj dostępne na rynku oferty, porównaj je i wybierz takie, które jest najbardziej odpowiednie dla prowadzonego przez Ciebie biznesu.

Czy wiesz, że…

Tym, co pomoże Ci obniżyć koszty związane z prowadzeniem firmy są również pożyczki internetowe (one także stanowią Twój wydatek). Decydując się na nie z jednej strony zyskujesz środki na rozwój swojego biznesu, z drugiej jest to kolejny sposób na to, by zmniejszyć podatek, który jako przedsiębiorcy przyjdzie Ci zapłacić.

Oszczędności w samym funkcjonowaniu firmy

Zdarza się, że niepotrzebne wydatki wynikają głównie ze złej organizacji przedsiębiorstwa i niewłaściwej eksploatacji posiadanych zasobów. Co może sprzyjać firmowym oszczędnościom? Chociażby monitorowanie kosztów związanych z wydrukami albo dzierżawa sprzętu biurowego (w tym przypadku drukarka nie jest własnością firmy, lecz jest wynajmowana od dostawcy za comiesięczny abonament).

Istotne jest również rozsądne gospodarowanie materiałami biurowymi tj. np. oszczędność papieru (dwustronne wydruki) albo drukowanie dokumentów w skali szarości lub w trybie oszczędności tonera, co pozwala ograniczyć zużycie tuszu. Innym pomysłem pozwalającym obniżyć koszty prowadzenia firmy może być elektroniczny obieg dokumentów.

Wskazówka!

Każdy biznes jest specyficzny i rządzi się swoimi własnymi prawami, dlatego zasady jego działania i szukanie oszczędności powinny zostać każdorazowo zweryfikowane przez tego, kto nim zarządza. Świadomość biznesowa, znajomość funkcjonowania tak rynku, jak i branży w której istniejemy jest kluczowa również wtedy, gdy planujemy cięcia w firmowym budżecie.



źródło: Artykuł sponsorowany







Komentarze do artykułu



Pisz jako zalogowany internauta!


Reklama
Działki nad Miedwiem
 
SANDAŁ MĘSKI - NIK

Projekt hurtowni budowlanej


© Copyright 2010 by SPI
Wykonanie: Planfirm.pl


napisz do nas!
praca w SPI
Dodaj swoją firmę do katalogu Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza Współpracujemy z:
Kruszywa Stargard
Polityka prywatności roboty ziemne
wyburzenia