ROI: definicja
ROI to skrót od angielskiego wyrażenia return on investment. Tym terminem określa się współczynnik, który, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na ocenę efektywności kampanii reklamowych. To właśnie dzięki ROI będziesz w stanie ocenić, czy pieniądze, które włożyłaś(eś) w konkretne działania faktycznie przyniosły Twojej firmie zadowalający zyski. Jest jednak jedno „ale”: zwróć uwagę na to, że nawet jeśli analizowana kampania reklamowa nie zagwarantowała pożądanych korzyści finansowych, bardzo możliwe, że zwiększyła świadomość Twojej marki i zaciekawiła część konsumentów, którzy w przyszłości, kiedy potrzeba zakupowa będzie w ich przypadku mocniej wyklarowana, mogą wrócić i skorzystać z tego, co masz im do zaproponowania. ROI świetnie sprawdza się, na przykład, do mierzenia efektywności kampanii PPC. Korzystając z ROI należy natomiast zachować bardzo dużą ostrożność w przypadku tzw. marketingu sezonowego.
Jak zwiększyć ROI?
Niezadowalająca wartość wskaźnika ROI to sygnał alarmowy oznaczający, że trzeba wprowadzić niezbędne modyfikacje lub zastanowić się nad dalszą realizacją dotychczasowych działań. Jeżeli chcesz zwiększyć ROI musisz zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii.
Czy na pewno Twoja kampania ma prawidłowo określoną grupę docelową? Błędy w dopasowywaniu grupy docelowej mogą Cię drogo kosztować. Jeżeli Twoja kampania reklamowa dociera do konsumentów, którzy nie będą zainteresowani usługami lub produktami, które proponujesz, trafiasz kulą w płot. W takim przypadku nic dziwnego, że nie uzyskujesz pożądanych rezultatów.
Czy Twój content jest wartościowy z punktu widzenia użytkownika? Content powinien być ciekawy, angażujący i przede wszystkim – podany w atrakcyjny wizualnie sposób. Jeśli bazujesz na nudnych, oklepanych treściach, tworzonych „od niechcenia”, idziesz drogą donikąd. Dzisiejsi użytkownicy są atakowani tak wieloma komunikatami reklamowymi, że mają duże wymagania w stosunku do treści, które konsumują.
Jak działa Twoja strona internetowa? Starodawna, nieestetyczna, nieczytelna strona internetowa to jeden z największych reklamowych strzałów w kolano, jakie może zaliczyć marka. Strona www to Twoja internetowa twarz i wizytówka, dlatego zadbaj o to, żeby spełniała wysokie wymagania użytkowników. Po pierwsze, witryna musi być zbudowana w logiczny, przejrzysty sposób. Jej architektura powinna w prosty sposób prowadzić odbiorcę przez kolejne kroki ścieżki konwersji. Potencjalny klient nie powinien się zastanawiać, jaki kolejny krok ma wykonać, żeby skontaktować się z Twoją marką, znaleźć niezbędne informacje itp. Jeszcze jedno: sprawdź, czy Twoja strona www ładuje się wystarczająco szybko. Jeśli jest zbyt wolna, ryzykujesz, że osoba, która próbuje na nią wejść nie będzie chciała czekać.
Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę internetową https://landingi.com/pl/blog/roi-w-marketingu/. Mierzenie prowadzonych działań marketingowych ma podstawowe znaczenie dla rentowności Twojej strategii i finansów firmy. ROI może okazać się w tym celu bardzo pomocnym narzędziem, ale jednocześnie musisz pamiętać, że wskaźnik ma konkretne ograniczenia, o których wspominaliśmy wcześniej.
• napisz do nas! • praca w SPI |
• Dodaj swoją firmę do katalogu | • Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza | Współpracujemy z:![]() |
• Polityka prywatności | • roboty ziemne • wyburzenia |