Rejestracja
Logowanie

Poczta
Forum
Firmy

WESELA    *    OBIADY Z DOSTAWĄ DO DOMU    *    IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE                        *****                        CENTRALNA KUCHNIA     uL. Broniewskiego 2    *****    tel. 91 577 54 47

komunikacja



Kalendarium imprez
Wiadomości




2018-09-17 odsłon: 63        
Jak bezpiecznie robić zakupy przez Internet?
Kto z nas zna to uczucie, gdy do świąt Bożego Narodzenia pozostało już tylko kilka dni, a my nie mamy czasu, lub po prostu ochoty na stanie w długich kolejkach przy kasach w sklepie? Komu z nas kiedykolwiek przydarzyło się, że wymarzony prezent dla naszej połówki nie był dostępny stacjonarnie, albo nawet nie było go w polskich sklepach?
Na obie przedstawione sytuacje możemy znaleźć jedno rozwiązanie - zakupy przez internet. W dzisiejszych czasach zupełnie odchodzi się od stereotypu głoszącego, że taka metoda nabywania produktów może być niebezpieczna, czy nieopłacalna. Owszem, zawsze istnieje pewne ryzyko, dlatego trzeba pamiętać o koniecznych środkach ostrożności.


Z roku na rok rośnie procent wzrostu wartości handlu w Internecie - w przypadku naszego kraju aż 56 procent polskich internautów skorzystało już z ofert e-sklepów. Według raportu “E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” jako czynniki motywujące polaków do robienia zakupów online najczęściej były: całodobowa dostępność sklepów online, dostawa pod same drzwi oraz ceny, które są niejednokrotnie dużo atrakcyjniejsze, niż w tradycyjnych sklepach. Skoro zakupy przez Internet tak bardzo ułatwiają ludziom życie, czy może być zatem gdzieś ukryty haczyk? Poniżej chcielibyśmy zaprezentować kilka podstawowych zasad zachowania zdrowego rozsądku, które mogą okazać się przydatne każdemu z nas, byśmy w przyszłości nie stracili całego swojego majątku przez nieprzemyślane kliknięcie lub niedoczytanie.


“Zakupy przez internet w ciągu ostatnich lat zmieniły się diametralnie. Obecnie w sieci nie kupujemy wyłącznie produktów trudno dostępnych w tradycyjnych sklepach. Zakupy spożywcze w dowozem do domu już nikogo nie dziwią. Wraz z rozwojem rynku e-zakupów, rosną również i zagrożenia z nimi związane. Zanim wybierzemy e-sklep, w którym zrobimy zakupu, warto przeczytać opinie na jego temat na niezależnych serwisach opiniujących. Gdy są one negatywy, albo nie można ich nigdzie znaleźć, warto się dobrze zastanowić przed dokonaniem zakupu. W AGDmaster.com przykładamy szczególną uwagę do zadowolenia z zakupów naszych klientów. Każdy klient może wystawić nam stosowną opinię w serwisie Opineo.pl. Gdy pojawi się niezadowolony klient, to zawsze staramy się wyjaśnić wszelkie nieporozumienia, dlatego bez obaw wszystkich przyszłych klientów możemy odesłać na nasz profil, gdzie może się zapoznać z opiniami poprzednich osób, które dokonały u nas zakupu.” - komentuje Przemysław Strzałka, CTO i Co-Founder w jednym z największych polskich sklepów internetowych AGDmaster.com.


Właśnie, niedoczytanie. Tak jak w przypadku uruchamiania nowego urządzenia AGD i koniecznego przeczytania instrukcji obsługi maszyny przed jej użytkiem, tak przed decyzją kupna na konkretnej stronie online musimy przeczytać regulamin. Nie tylko określa on warunki sprzedaży, ale zawiera także wysokość opłat, czas wykonania zobowiązań oraz wszystkie potrzebne adresy firmy. Jeśli są one podane, to znaczy że sprzedawca nie ma nic do ukrycia, co potwierdza jego wiarygodność. Dodatkowo dobrą metodą na poparcie jego czystych intencji będzie sprawdzenie wszystkich opinii wystawionych przez zweryfikowanych użytkowników, a nie jego pracowników czy konkurencję. Niezastąpionym źródłem informacji będą fora internetowe czy specjalne serwisy z ocenami. Warto także sprawdzić datę zarejestrowania domeny sklepu, bowiem często można trafić na fałszywe strony wykorzystywane tylko do przestępstwa, a później migiem, po skończonej robocie, zostają usuwane.


Drugim istotnym krokiem będzie sprawdzenie, czy strona internetowa sprzedawcy jest właściwie zabezpieczona. By się upewnić, musimy sprawdzić jej nawiązanie połączenia z użyciem szyfrowania - początek adresu zawsze powinien zaczynać się od skrótu “htpps” (lub “http”) oraz odnaleźć symbol kłódki, która jest symbolem bezpiecznego połączenia. Pamiętajmy, by płacąc, używać kart kredytowych, a nie debetowych. Te drugie są bowiem zjednoczone bezpośrednio z kontem bankowym właściciela, a co za tym idzie - przechwytując ją, oszust uzyska pełen dostęp do naszych oszczędności. Warto też unikać transakcji bezpośrednich, ponieważ mimo że pośrednicy pobierają prowizję (jak np.PayPal), w zamian za to gwarantują większe bezpieczeństwo dokonywanych przelewów. Jeśli jednak zauważymy podejrzane ruchy na rachunku, czy to po opłaceniu zakupu za granicą, czy w Polsce, niezwłocznie poinformujmy o tym nasz bank, który od razu podejmie odpowiednie kroki działania. Pod żadnym pozorem nie dzielmy się ze sprzedawcą naszym numerem PIN do karty. Nikt nie ma prawa uzyskać do niego dostępu i nikomu on nie jest potrzebny, by transakcja przebiegła prawidłowo. Wykażmy się też zdrowym rozsądkiem i nie róbmy zakupów przez sieć publiczną, tj. w bibliotekach, na uczelni, lub w innych miejscach publicznych o dużej rotacji osób korzystających z sieci. Po ulicach chodzi mnóstwo hakerów, którzy w szybki (i dla nich bardzo prosty) sposób będą potrafili włamać się na nasze konta.


Gdy zakupy dobiegną końca, a nam pozostanie tylko czekać na wymarzony produkt, nie dajmy się tak łatwo ponieść euforii - zachowajmy całą historię rozmów przeprowadzoną ze sprzedawcą. W razie niezgodności produktu z opisem, lub jakimikolwiek problemami niezależnymi od nas, będzie nam dużo prościej później udowodnić swoją rację. Pamiętajmy także, że posiadamy prawo do składania reklamacji. Każdy towar, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, może zostać zareklamowany w ciągu 2-óch lat od dnia, kiedy go dostarczono. Jeśli sprzedawca nie daje nam takiej gwarancji, powinnam nam się zapalić czerwona kontrolka z tyłu głowy. W przypadku. gdy kupiliśmy prezent “w ciemno”, nie znając upodobań osoby obdarowywanej, powinniśmy mieć możliwość zwrócić taki towar w ciągu 10-ciu dni kalendarzowych w Polsce i co najmniej 7-miu dni roboczych w krajach Unii Europejskiej na zwrot.


Nie zapomnijmy także o naszych ocenach! Zarówno tych pozytywnych, które pomogą ułatwić późniejsze transakcje naszemu dystrybutorowi i pozwolą mu wypromować dobrą markę, ale także tych negatywnych. Jeśli padamy ofiarą oszustwa, to leży w naszym obowiązku, by poinformować o tym potencjalnych klientów tego sklepu - nie krępujmy się mówić wprost o tym, co poszło nie tak przy zakupie i co było niezgodne z naszymi oczekiwaniami. Z pewnością takie ostrzeżenie okaże się zbawienne dla wielu ludzi.

Jak widzimy, zakupy internetowe to przede wszystkim wielka wygoda, pozwalająca zaoszczędzić nam sporo czasu i nerwów związanych z chodzeniem po sklepach. Nie zapominajmy jednak o zdrowym rozsądku i rozważnym kupowaniu produktów online, ponieważ to w dużej mierze od nas zależy, czy trafimy na wiarygodnego sprzedawcę z wymarzonymi wyrobami. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki nieco pomogą Państwu przy okazji przyszłych zakupów.








Komentarze do artykułu



Pisz jako zalogowany internauta!


Reklama
Międzyzdroje 1 linia
 
SZPILKA ACORD - skórzana

Projekt - Mała Chatka


© Copyright 2010 by SPI
Wykonanie: Planfirm.pl


napisz do nas!
praca w SPI
Dodaj swoją firmę do katalogu Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza Współpracujemy z:
Kruszywa Stargard
Polityka prywatności roboty ziemne
wyburzenia