Rejestracja
Logowanie
Poczta
Forum
Firmy
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Stargardzie realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej pt. "Nowe umiejętności - nowe możliwości".




Kalendarium imprez


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

  Str. 1/2   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
1
2
@piechocinski
2007-01-21 15:17:00
Jaskó?ka wiosny nie czyni….

„Ci??arówki rozje?d?aj?ce polskie drogi b?d? przewo?one kolej?. Kilkana?cie
tysi?cy ci??arówek przemknie po torach na trasie pomi?dzy Litw? a Niemcami”.
Takie komentarze obieg?y pras? w po?owie grudnia ubieg?ego roku .powo?uj?c si? na przyk?ady Szwajcarii czy Austrii w ramach ministerialnego programu "Tiry na tory" zapowiedziano do 2013 roku w Polsce uruchomienie kilka po??cze? kolejowych
pomi?dzy polskimi granicami. To po nich specjalnymi wagonami
niskopod?ogowymi b?d? przewo?one ca?e zestawy samochodów. Pierwsza taka linia zostanie
uruchomiona w po?owie 2007 roku. Na pocz?tek na 700-kilometrowej trasie
Rzepin - Suwa?ki b?dzie kursowa? w obie strony jeden poci?gi PKP Cargo.
Zabierze ze sob? w jedn? stron? ok. 40 ci??arówek. Rocznie b?dzie mo?na
przewie?? w ten sposób kilkana?cie tysi?cy ci??arówek.
W uchwalonym w bud?ecie na 2007 rok na realizacj? programu Rz?d przeznaczy? 50 mln z?. W kolejnych latach nak?ady dofinansowania maj? wzrosn?? nie tylko o kolejne dotacje bud?etowe ale i o ?rodki unijne. Rozgorza?a kolejna dyskusja nad realizacj? powszechnie akceptowanego przes?ania „tirów na tory „.Rz?dowi i s?usznie przypomniano ,?e dop?ata do przewozów kombinowanych odb?dzie si? po cz??ci kosztem samego rynku przewo?ników i klientów kolei Bo jak inaczej skomentowa? fakt podwy?szenia ceny dost?pu do torów dla towarowego transportu kolejowego ,zabrak?o bowiem oko?o 100 milionów z?otych dla zarz?dcy narodowej infrastruktury kolejowej – Polskich Linii Kolejowych na utrzymanie dotychczasowych taryf mimo , ?e nale?? one obok S?owacji do najwy?szych w Europie. B?dziemy wi?c mieli eksperymentalny kolejny raz start dla tej formy przewozów przy spadku atrakcyjno?ci przewozów kolejowych wzgl?dem transportu drogowego w ogóle. Có? znaczy wi?c kilkana?cie tysi?cy samochodów przewiezionych mi?dzy Rzepinem a Suwa?kami gdy kolej utraci kolejn? cz??? udzia?u w przewozach towarowych.


W Polsce przewozy kombinowane stanowi? zaledwie 1,5 proc. przewozów kolejowych, podczas gdy w wi?kszo?ci krajów unijnych ?rednio 10-15 proc. To efekt niskiej jako?ci naszych us?ug kolejowych ,wieloletnich zaniedba? w infrastrukturze oraz braku ?rodków finansowych w remontach i modernizacji linii kolejowych ,portów i terminali a tak?e dramatyczna sytuacja taborowa.

Troch? definicji :
Transport multimodalny - przewóz towarów przez co najmniej dwie ró?ne ga??zie transportu
Transport intermodalny - g?ówna cz??? trasy wykonywana jest za po?rednictwem kolei, ?eglugi ?ródl?dowej lub morskiej, a pocz?tkowy i/lub ko?cowy odcinek jest wykonywany mo?liwie na jak najkrótszym odcinku przez transport drogowy.

Transport kombinowany - wg dyrektywy Unii Europejskiej 92/106/EEC z 7 grudnia 1992 roku to "przewóz towarów (..) gdzie samochód ci??arowy, przyczepa, naczepa, z lub bez jednostki ci?gn?cej, nadwozie wymienne lub kontener korzysta z drogi w pocz?tkowym i ko?cowym odcinku podró?y a na innym odcinku o d?ugo?ci powy?ej 100 km w linii prostej - z us?ug transportu kolejowego lub wodnego ?ródl?dowego lub morskiego, a w pocz?tkowym i ko?cowym odcinku wykonywany jest przez transport drogowy w nast?puj?cy sposób:
• pomi?dzy punktem, gdzie towary s? za?adowane i najbli?sz? odpowiedni? kolejow? stacj? za?adunkow? dla odcinka pocz?tkowego oraz pomi?dzy najbli?sz? odpowiedni? stacj? wy?adunkow? a punktem, gdzie towary s? wy?adowane dla ko?cowego odcinka, lub
• w promieniu nie przekraczaj?cym 150 km w linii prostej od portu ?eglugi ?ródl?dowej lub portu morskiego za?adunku lub wy?adunku"


Nadzieje zwi?zane z Uni?….



Tabela Projekty intermodalne ubiegaj?ce si? o wsparcie finansowe (2005 - 2008). ?ród?o: Ministerstwo Transportu „Stan i warunki rozwoju przewozów intermodalnych/kombinowanych w Polsce”.

Nazwa projektu ??czna kwota projektu w tys. z? ?rodki w?asne w tys. z? Bud?et pa?stwa w tys z?. UE (EFRR) w tys. z?
Budowa Mi?dzynarodowego Centrum Logistycznego Euroterminal w S?awkowie 50 686,10 28 008,07 5 669,51 17 008,52
Budowa terminala kontenerowego Pozna?- Franowo 36 768,03 25 737,62 2 757,60 8 272,81
Modernizacja i rozbudowa kolejowego terminalna kontenerowego w Ma?aszewiczach 19 241,15 10 120,58 2 280,14 6 840,43
Budowa kolejowego terminala kontenerowego w ?oso?nej 12 143,50 6 882,15 - 5 261,35
RAZEM 118 838,78 70 748,42 10 707,25 37 383,11
Budowa centrum prze?adunkowego w Dorohusku 10 029,48 5 527,43 1 125,51 3 376,54
Modernizacja terminala prze?adunkowego stacja Wólka ko?o Ma?aszewicz 3 775,85 1 963,92 452,98 1 358,94
RAZEM 13 805,33 7 491,35 1 578,49 4 735,48





Komisja Europejska na pocz?tku 2003 r. uruchomi?a program o nazwie Marco Polo na lata 2003-2006 z bud?etem 100 mln euro dla 25 krajów cz?onkowskich, którego g?ównym celem jest wspieranie tej formy transportu. W po?owie lipca 2004 r. komisja zaproponowa?a utworzenie drugiego programu Marco Polo na lata 2007-2013 z jeszcze wi?kszym bud?etem wynosz?cym 740 mln euro i z rozszerzeniem ma kraje granicz?ce z Uni?. Ten drugi wspiera? ma przede wszystkim tzw. autostrady morskie. To ogromne wyzwanie dla polskiego transportu, który móg?by przej?? znaczn? cz??? z tych ?rodków finansowych.

Unia uregulowa?a w specyficzny sposób finansowanie rozwoju transeuropejskiej sieci transportu kombinowanego, zaliczaj?c do niej nie tylko infrastruktur? terminalow?, ale równie? wyposa?enie i sprz?t oraz zezwalaj?c pa?stwom na finansowanie tego wszystkiego. W Austrii np. firma zajmuj?ca si? transportem kombinowanym mo?e liczy? na finansowe wsparcie rz?du nawet do 30 proc. kosztów inwestycji, tak?e na dotacje do przewozów oraz zwolnienia od podatku.

W wielu krajach Unii pomoc pa?stwa obejmuje wk?ady inwestycyjne na sprz?t i wyposa?enie terminali prze?adunkowych w formie subwencji, nieoprocentowanych po?yczek, sp?at leasingowych przy zakupie taboru czy przyspieszonej jego amortyzacji. Je?li przewozy kombinowane na?o?one s? jako obowi?zek s?u?by publicznej (Szwajcaria), rz?d rekompensuje ewentualne straty, jakie poniós? przewo?nik lub jak w przypadku po??czenia z Czech do Drezna w?adze niemieckiego landu.


Prognoza przewiduje, ?e w 2013 r. udzia? transportu kombinowanego w przewozach kolejowych wyniesie u nas 6 proc. Do licz?cych si? firm zajmuj?cych si? tego rodzaju transportem nale??: PKP Cargo S.A., Spedcont, Polcont, Polzug, Trade Trans, Cargosped oraz porty morskie.
@gt
2007-01-25 06:31:00
Wypada?oby poda? strony z których to jest skopiowane.

I jeszcze pytanie , no i?
@
2020-11-25 04:25:17
@
2020-11-28 15:05:57
@
2020-12-13 00:53:14
@
2020-12-18 12:47:11
@
2020-12-21 03:43:39
@
2021-01-24 04:51:54
@
2021-01-26 18:43:04
@
2021-02-25 13:00:32
@
2021-02-27 07:33:18
@
2021-03-13 15:56:32
@
2021-03-30 10:58:26
@
2021-04-23 14:52:09
@
2021-05-06 16:40:29
@
2021-05-14 06:23:02
@
2021-06-13 11:35:22
@
2021-07-04 13:14:28
@
2021-07-08 21:08:44
@
2021-07-29 06:57:57
@
2021-08-06 21:35:36
@
2021-09-04 14:46:23
@
2021-09-06 13:45:38
@
2021-10-02 08:13:51
@
2021-10-15 01:34:13
@
2021-10-17 02:26:36
@
2021-11-12 13:05:18
@
2021-11-23 02:59:08
@
2021-11-25 05:27:35
@
2021-12-17 23:10:13
@
2022-01-02 00:22:44
@
2022-01-04 04:26:10
@
2022-02-14 02:42:25
@
2022-04-09 18:52:59
@
2022-04-11 23:08:01
@
2022-04-13 11:17:36
@
2022-04-14 03:27:10
@
2022-04-25 10:27:07
@
2022-04-27 15:21:15
@
2022-05-27 04:01:43
@
2022-06-10 03:41:41
@
2022-07-02 14:10:36
@
2022-07-22 01:31:25
@
2022-07-25 13:43:48
@
2022-08-27 12:35:46
@
2022-10-01 22:54:48
@
2022-10-15 16:13:18
@
2022-11-07 08:22:45
@
2022-12-25 15:10:20
@
2023-01-07 00:21:22
  Str. 1/2   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
1
2



Pisz jako zalogowany internauta!


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

 

Projekt hurtowni budowlanej


© Copyright 2010 by SPI
Wykonanie: Planfirm.pl


napisz do nas!
praca w SPI
Dodaj swoją firmę do katalogu Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza Współpracujemy z:
Kruszywa Stargard
Polityka prywatności roboty ziemne
wyburzenia