Rejestracja
Logowanie
Poczta
Forum
Firmy
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Stargardzie realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej pt. "Nowe umiejętności - nowe możliwości".




Kalendarium imprez


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

  Str. 1/2   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
1
2
@piechocinski
2007-02-16 23:54:00
Co po 1 stycznia w przewozach towarowych piszczy….

Spe?ni?y si? nasze oceny co do procesu liberalizacji rynku po 1 stycznia 2007 .Z dnia na dzie? nie pojawili si? nowi gracze ,nie zala?y nas nowe firmy walcz?ce o rynek przewozów dumpingow? ofert? .
W wieloletnich procesach gospodarczych daty graniczne nie wywo?uj? od razu
konsekwencji. Pami?tajmy o tym ,ze w Niemczech po 10 LAT REFORM
FUNKCJONUJE OKO?O 330 PRZEWOZNIKÓW KOLEJOWYCH A WYST?PUJE PORÓWNYWALNY UDZIA? W RYNKU FIRMY DOMINUJ?CEJ ( przewo?nicy prywatni maj? oko?o 18 procent w rynku) .
W Polsce prywatni przewo?nicy dzia?aj? krócej ,w 2003 roku mieli udzia? 3,6
(2004 -8 %,2005-13 ) procent w pracy przewozowej ,w roku 2006 wed?ug
wst?pnych wylicze? zanotowali poziom 17-18 %. W Zespole Doradców
Gospodarczych TOR szacujemy ,ze przewo?nicy prywatni osi?gn? ponad 20
procentowy udzia? w pracy przewozowej w roku 2007. Dynamicznym procesom
zmian na rynku sprzyja wzrost przewozów ,w 2006 przewieziono o 8 %
towarów wi?cej. Nowi gracze na rynku staraj? si? o przej?cie udzia?ów w polskiej
firmie transportowej lub co obserwujemy wyst?puje najcz??ciej szukaj? na
naszym rynku strategicznego sojusznika. Firmy przewozowe dotychczas
funkcjonuj?ce na polskim rynku zako?czy?y chyba ju? w podstawowym
asortymencie taborowym sprowadzanie starego ,u?ywanego taboru z zagranicy
a zamawiaj? na skal? dot?d niespotykan? nowe lokomotywy i wagony. Wzrasta
te? liczba zg?osze? na remonty i modernizacje u?ywanego taboru co znacz?co
poprawia sytuacj? zak?adów zaplecza technicznego polskiego kolejnictwa .W
nowy rok zak?ady naprawcze taboru kolejowego wesz?y z rekordowymi w
ostatnich latach zamówieniami chocia? po okresie wieloletniego zastoju ich
mo?liwo?ci i zdolno?ci ( stan za?ogi ,sytuacja finansowa ,relacje z
dostawcami materia?ów ) s? poni?ej rzeczywistych potrzeb rynku. Najwi?kszy
prywatny przewo?nik CTL zwi?kszy? liczb? posiadanych lokomotyw do 170 a
liczb? wagonów do 5000.PTK Rybnik 110 lokomotyw 1600 wagonów , Zabrze 110 lokomotyw 1800 wagonów . Lotos Kolej 2000 cystern .To ju? nawet na rynku
europejskim zaczynaj? by? istotni gracze Wielu krajowych przewo?ników
nawi?zuje wspó?prac? z firmami transportowymi z Europy. Kilka przyk?adów
PCC Rail wspólnie z brytyjsk? Arriva PLC og?osi?y zamiar powo?ania spó?ki
zajmuj?cej si? przewozami pasa?erskimi a z niemieckim DB Raillon towarowej
spó?ki logistycznej ,do której partner niemiecki wniós?by m.in. 50 lokomotyw. CTL planuje przej?cia na rynku niemieckim. Wszyscy szukaj? najta?szych form finansowania i pracuj? nad planami inwestycyjnymi .CTL i Zabrze rozwa?aj? wej?cie na gie?d? .Po pierwszym okresie kiedy powstaj?ce firmy przewo?ników powo?ywa?y spó?ki córki dla realizacji przewozów w kolejnych segmentach rynku nast?puje konsolidacja kolejowych firm .Konsolidacja cz??ci przewozowej w jeden organizm organizacyjny ma na celu zwi?kszenie operatywno?ci dzia?ania ,
ograniczenia kosztów i tak?e przygotowania do wchodzenia na gie?d? czy te?
przej?? na rynku. Przyk?adem takich dzia?a? jest po??czenie Spó?ek Kopalnia
Piasku Kuznia War??y?ska s.a. z Przedsi?biorstwem Transportu Kolejowego I
Gospodarki Kamieniem w Zabrzu w Przedsi?biorstwo Transportu Kolejowego
Holding .Kolejnym mo?liwym etapem konsolidacji jest po??czenie PTK Zabrze
i Rybnika. Rozmowy w tej sprawie s? prowadzone. Korzy?ci z procesów
zachodz?cych na rynku maj? tak?e i klienci. Lepsza jako?ciowo oferta i co wa?ne spadek cen. Do?? powiedzie?, ze w ubieg?ym roku marze tylko na przewóz w?gla spad?y niekiedy nawet o 30% .Umacnianie si? rynkowej krajowej alternatywy dla przechodz?cego powa?ne k?opoty ,dominuj?cego na rynku PKP Cargo jest dla klientów kolei dobr? wiadomo?ci?.


Janusz Piechoci?ski WWW.Piechocinski.blog.onet.pl
@
2020-11-08 20:28:36
@
2020-11-15 04:19:32
@
2020-11-26 07:29:56
@
2020-11-29 16:05:09
@
2020-12-11 10:41:16
@
2020-12-19 09:49:29
@
2020-12-22 01:58:30
@
2021-01-22 00:03:18
@
2021-01-22 05:14:22
@
2021-01-25 03:46:07
@
2021-02-24 11:42:17
@
2021-02-27 15:23:50
@
2021-03-28 18:40:10
@
2021-04-08 16:32:00
@
2021-05-12 11:49:40
@
2021-05-15 01:37:32
@
2021-06-16 18:08:06
@
2021-06-16 22:01:33
@
2021-07-07 14:34:41
@
2021-08-27 08:24:37
@
2021-08-27 12:01:45
@
2021-08-29 15:53:23
@
2021-08-31 20:42:51
@
2021-10-05 06:17:44
@
2021-10-05 09:00:10
@
2021-11-15 09:58:31
@
2021-11-17 11:33:58
@
2021-11-19 16:19:00
@
2021-12-20 20:46:20
@
2021-12-27 08:02:41
@
2022-02-12 16:16:06
@
2022-04-08 14:03:30
@
2022-04-09 12:18:06
@
2022-05-03 00:06:06
@
2022-05-14 23:38:21
@
2022-06-06 23:09:38
@
2022-06-15 23:41:01
@
2022-06-21 11:41:47
@
2022-07-31 00:45:25
@
2022-08-02 13:05:57
@
2022-08-10 17:16:48
@
2022-10-06 21:48:36
@
2022-10-29 13:16:22
@
2022-12-14 15:52:58
@
2023-01-08 14:39:32
@
2023-02-05 07:24:43
@
2023-03-18 09:55:07
@
2023-05-11 12:46:55
@
2023-06-08 07:32:15
  Str. 1/2   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
1
2



Pisz jako zalogowany internauta!


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

 

Projekt hurtowni budowlanej


© Copyright 2010 by SPI
Wykonanie: Planfirm.pl


napisz do nas!
praca w SPI
Dodaj swoją firmę do katalogu Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza Współpracujemy z:
Kruszywa Stargard
Polityka prywatności roboty ziemne
wyburzenia