Rejestracja
Logowanie
Poczta
Forum
Firmy
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Stargardzie realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej pt. "Nowe umiejętności - nowe możliwości".




Kalendarium imprez


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

  Str. 1/2   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
1
2
@piechocinski
2007-09-27 01:11:00
POLSKIE STRONNICTWO LUDOWE

OCENA PROGRAMU MIESZKANIOWEGO PiS

Jak mawia? George Bernard Shaw, dobrym obywatelem jest ten, kto krytykuje rz?d dla jego po?ytku, ale tylko bardzo dobry rz?d potrafi rozpozna? dobrego obywatela.

My jeste?my takimi dobrymi obywatelami.

Podstawowym prawem cz?owieka jest … prawo do prawa! Te s?owa znanego polskiego satyryka W?adys?awa bardzo pasuj? do naszej sytuacji. My bowiem mamy prawo do dobrego prawa budowlanego i inwestycyjnego!

Rodzina na lodzie co nam zosta?o z programu mieszkaniowego Pis
Czyli MIESZKANIA NA WIERZBIE

Program mieszkaniowy „Prawa i Sprawiedliwo?ci” ( 2005)

Program wyborczy „IV Rzeczpospolita. Sprawiedliwo?? dla wszystkich” w cz??ci mieszkaniowej jest streszczeniem Programu mieszkaniowy PiS „Rodzina na swoim” z 3 wrze?nia 2004 r. „Program mieszkaniowy Prawa i Sprawiedliwo?ci „Rodzina na swoim” zak?ada, ?e ka?da rodzina powinna dysponowa? samodzielnym mieszkaniem: w?asnym b?d? wynajmowanym. Nale?y zatem wybudowa? w ci?gu najbli?szych 8 lat od 3 do 4 milionów mieszka?. PiS nie obiecuje gruszek na wierzbie”.

Program zak?ada? segmentacj? polityki:
1. W grupie mieszka? rynkowych, adresowanych do rodzin i osób o wy?szych dochodach, nie zak?ada wspomagania finansowego ze strony pa?stwa. W tym systemie ma by? budowane ok. 75 000 mieszka? rocznie.
2. W grupie mieszka? spo?ecznych, rol? pa?stwa b?dzie por?czanie bankowych kredytów hipotecznych na budow? tych mieszka? za po?rednictwem Funduszu Mieszkaniowego oraz udzia? w ponoszeniu kosztów ich obs?ugi. Adresatem pomocy b?d? rodziny o ?rednich i niskich dochodach, których nie sta? na kupno lokalu na wolnym rynku. W tym systemie ma by? budowane ok. 275 000 mieszka? rocznie.
3. Trzecia grupa mieszka? (socjalnych) adresowana b?d? do rodzin „o ?rednich i niskich dochodach, których nie sta? na kupno lokalu na wolnym rynku”. Przewiduje si? budow? w systemie budownictwa socjalnego ok. 15 000 mieszka?.

Podstawowe ?ród?o finansowania programu mieszkaniowego PiS ma zapewni? system bankowy, „a kluczowym instrumentem – dost?pny dla rodzin o niskich i ?rednich dochodach kredyt hipoteczny.” W procesie tworzenia mieszka? pa?stwo ma skoncentrowa? si? „na tworzeniu warunków sprzyjaj?cych rozwojowi budownictwa mieszkaniowego”. Dla trzech rodzajów budownictwa mieszkaniowego ( rynkowe, spo?eczne i socjalne) PiS proponuje:
1. Uproszczenie niezb?dnych procedur i formalno?ci.
2. Pomoc dla gmin w obs?udze kosztów zad?u?enia zaci?gni?tego na uzbrojenie terenu, a tak?e tam, gdzie to mo?liwe.
3. Likwidowanie czynników wp?ywaj?cych na wzrost kosztów budowy i sprzeda?y.
1 metra kw. powierzchni u?ytkowej.

Premier Jaros?aw Kaczy?ski podtrzyma? deklaracj? budowy 3 milionów mieszka?, z?o?on? przez Premiera Kazimierza Marcinkiewicza, cho? zaznaczy?, ?e „precyzyjnie chodzi o 1 milion 800 tysi?cy plus 1 milion 200 tysi?cy budowanych metod? komercyjn?.”.



To, co PiS nazywa? programem mieszkaniowym, nie jest jednak programem, lecz deklaracj? zamiarów. Nie ma w niej sposobu realizacji celów. Aby by? to program, trzeba by odpowiedzie? na dwa pytania. Jak ma powsta? potencja? wykonawczy, ?eby tak? liczb? mieszka? zbudowa? w osiem lat, i czy tak? wielko?? budownictwa mieszkaniowego w takim czasie mo?na sfinansowa? w warunkach rynkowych.



Uwagi Kongresu Budownictwa
1. pomimo obietnic nie zrobiono nic, ?eby zwi?kszy? nak?ady na sfer? mieszkaniow? i w ten sposób s? one najmniejsze po wojnie w relacji do PKB. Dokonano jedynie przesuni?? nak?adów na termorenowacje i na budownictwo socjalne;
2. zdecydowanie zbyt powolnie przebiegaj? dotychczasowe prace nad napraw? ustaw reguluj?cych procesy inwestycyjne. Szczególnie dramatyczna sytuacja wytworzy?a si? na skutek opó?nie? w nowelizacji prawa o planowaniu przestrzennym. Brak planów, w tym równie? w Warszawie, stworzy? blokad? w poda?y terenów, co w sposób decyduj?cy przyczyni?o si? do gwa?townego wzrostu cen nowych mieszka?. Równie powa?ne opó?nienia wyst?pi?y w pracach nad prawem budowlanym i ustawy o ochronie ?rodowiska.
3. od wielu lat organizacje wspó?pracuj?ce w ramach Kongresu podkre?laj? konieczno?? trwa?ego rozwi?zania problemów podatkowych, a w szczególno?ci podatku VAT. (zrealizowano rzutem na ta?m? tu? przed wyborami)
5. W I roku rz?dów Pis nie zosta?y rozpocz?te prace nad Narodowym Programem Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego. Tego typu ?redniookresowe programy w randze ustaw mia?y prawie wszystkie kraje europejskie i wtedy osi?ga?y najlepsze wyniki w budownictwie.
6. wi?kszo?? krajów europejskich, w tym prawie wszystkie kraje Europy ?rodkowo-Wschodniej utworzy?y na zasadzie spó?ek prawa handlowego kasy budowlane dla ma?o i ?rednio zarabiaj?cych rodzin. Kasy maj? du?e znaczenie równie? dlatego, ?e pozwalaj? na cele budownictwa mieszkaniowego uruchomi? wielkie kapita?y prywatne i walnie si? przyczyniaj? do stabilizacji rynków kapita?owych.
Ju? w I roku realizacji programu PSL postulowa?o :
• dokonanie korekty Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 – 2013 w celu nadania wyra?nego priorytetu budownictwu mieszkaniowemu, co powinno u?atwi? pozyskanie ?rodków unijnych na infrastruktur? i uzbrajanie terenów budowlanych,
• obni?enie podatków i utrzymanie w d?ugiej perspektywie 7% podatku VAT w budownictwie mieszkaniowym,
• korekta bud?etu na 2006 rok w celu zapewnienia nak?adów na realizacj? ustaw o budownictwie socjalnym, termorenowacji budynków i TBS,
• powo?anie w trybie pilnym zespo?u do spraw jednoczesnej nowelizacji ustaw decyduj?cych o rozwoju inwestycji w Polsce (m.in. planowanie przestrzenne, zamówienia publiczne, prawo budowlane, ochrona ?rodowiska) i podj?cie zdecydowanych dzia?a? na rzecz stabilizacji prawa,
przygotowanie ?redniookresowego programu Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego w randze ustawy.
Postulaty ?rodowiska:
• zwi?kszenie nak?adów bud?etowych na sfer? mieszkaniow? (nie za?atwiono, przyjmuj?c najmniejszy po wojnie bud?et na te cele),
• zwi?kszy? nak?ady na budownictwo socjalne i na termorenowacj? (dodano, ale kosztem innych dzia?ów budowlanych, na których i tak brakowa?o pieni?dzy),
• znowelizowa? jednocze?nie wszystkie przepisy ustawowe reguluj?ce procesy inwestycyjne (brak pe?nej realizacji),
• pilne opracowanie Narodowego Programu Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego na wzór innych krajów europejskich (nie realizowane),
• pilne dokonanie korekty NPR na lata 2007 – 2013 nadaj?c w?a?ciwy priorytet budownictwu mieszkaniowemu (nie realizowane),
• wprowadzenie do ustawy o VAT definicji budownictwa spo?ecznego (zrealizowane na koniec kadencji),
• utworzenie Ministerstwa Budownictwa (za?atwiono cz??ciowo zmieniaj?c nazw? Ministerstwa Infrastruktury),
• utworzenie wyspecjalizowanej komisji sejmowej budownictwa (za?atwione cz??ciowo tworz?c sta?? podkomisj?),
powo?anie sekretarza stanu dla budownictwa mieszkaniowego (za?atwiono).
Ju? po roku wiadomo by?o ?e
program ten by? od pocz?tku traktowany instrumentalnie.
Pierwszym sprawdzianem prawdziwych intencji rz?du by? bud?et na rok 2006. We wszystkich krajach europejskich o znacznie lepszej sytuacji mieszkaniowej na tzw. sfer? mieszkaniow? przeznacza si? 1 – 2% PKB, uruchamiaj?c szereg instrumentów wspieraj?cych popyt mieszkaniowy (w tym ulgi budowlane, remontowe, niski podatek VAT, tanie kredyty na uzbrajanie terenów budowlanych, specjalne ?rodki na budownictwo socjalne i komunalne, itp., itd.)
W Polsce PiS po doj?ciu do w?adzy przyj??o bud?et na sfer? mieszkaniow? w wysoko?ci 0,1% PKB – relatywnie 20 razy mniejszy ni? w trudnym 1992 roku. Jest to najmniej po wojnie. Jednocze?nie odebrano budownictwu ulgi remontowe i budowlane
. Politycy uwik?ani w nieustaj?ce spory i k?ótnie nie mieli czasu zaj?? si? sprawami budownictwa czego dowodem mo?e by? los ustaw reguluj?cych procesy inwestycyjne.
Na konferencji prasowej, która si? odby?a na Targach Pozna?skich Ministerstwo Budownictwa poinformowa?o ?e ;
1. w 2006 roku oddano do u?ytku o 17% wi?cej mieszka? ni? rok wcze?niej. Nie jest to zgodne z prawd?. Oddano dok?adnie tyle samo co rok wcze?niej t.zn. 115 tys. mieszka? . Wi?cej oddano w budownictwie dla „bogatych” w wielkich aglomeracjach (deweloperzy) a znacznie mniej za rogatkami wielkich miast. W kontek?cie programu PIS by? to rok kl?ski.
poinformowano te? ?e w roku bie??cym wzros?y nak?ady na sfer? mieszkaniow? o kilkana?cie procent. Niestety w roku 2006 i bie??cym mamy najni?sze po wojnie nak?ady na mieszkalnictwo. W relacji do PKB prawie 20 razy mniej ni? w 1992r. i najmniej w Europie. W wi?kszo?ci krajów na mieszkalnictwo przeznacza si? 1-2 % PKB u nas 0,1%PKB.W Polsce w latach 1992-2003 przeznaczano na instrumenty finansowego wspierania popytu po ok. 2-3 mld. z?. i równolegle funkcjonowa?y wówczas ulgi budowlane i remontowe (po ok.. 6-7 mld. z?. rocznie). Teraz nie ma ulg i jest 0,1% PKB. Oznacza to tylko jedno, ?e nie by?o w Polsce dalej woli politycznej rozwi?zania problemów mieszkaniowych. Informacje publiczne na ten temat maj? charakter populistyczny i propagandowy.


Podsumowanie roku 2006
.

By? to kolejny rok bez istotnego prze?omu w budownictwie. Nie ma jeszcze wst?pnych wyników za 12 miesi?cy, ale wyniki wst?pne za 11 miesi?cy potwierdzaj?, ?e pod wzgl?dem liczby mieszka? oddanych do u?ytku mo?na si? spodziewa? jedynie niewielkiego wzrostu w stosunku do roku poprzedniego, czyli oko?o 120 tysi?cy mieszka? i domów. Z pewno?ci? wyra?nie lepsze wyniki odnotuj? firmy deweloperskie, nieco s?absze ni? w zesz?ym roku – inwestorzy indywidualni. Cieszy? si? mo?na z tego, ?e wyra?nie wzros?a zarówno liczba rozpoczynanych mieszka? jak i tych, na budow? których wydano pozwolenia. To powinno przynie?? wyra?ny wzrost liczby oddawanych mieszka? w 2008 roku.

Nadal jednak najwi?cej mieszka? (a w?a?ciwie – domów jednorodzinnych) powstaje w wyniku aktywno?ci inwestorów indywidualnych. Przypomnie? wypada, ?e cho? ich udzia? w ??cznych efektach nieco zmala?, to nadal buduj? oni ponad po?ow? nowych statystycznych jednostek mieszkalnych i ponad 2/3 nowej powierzchni. Zapewne, wobec rosn?cych cen mieszka?, liczba ch?tnych do budowy w?asnych domów znów zacznie rosn??.

Wzrost cen we wszystkich miastach kraju jest efektem dramatycznej nierównowagi rynkowej. Obserwujemy go zw?aszcza na rynku sto?ecznym, w Krakowie, Wroc?awiu, Trójmie?cie i Poznaniu , ale w minionym roku dotyczy? on tak?e ?odzi, cho? skala rynku w tym drugim co do liczby ludno?ci mie?cie w kraju nadal jest daleka od tej w miastach o porównywalnej wielko?ci. Popyt przewy?sza poda? w jeszcze wi?kszym stopniu ni? w 2001 roku, kiedy to ostatnio obserwowali?my tak wyra?n? nierównowag?.

Pierwsza po?owa ubieg?ego roku up?yn??a pod znakiem rosn?cego popytu, zw?aszcza drugi kwarta? przyniós? nieomal histeryczn? pogo? za mieszkaniami - i kredytami we frankach szwajcarskich. Jednocze?nie poda? w pierwszej po?owie wcale nie wros?a w porównaniu z rokiem 2005. W rezultacie wyra?nie przyspieszy? wzrost cen, który przekroczy? w skali roku 30% w Warszawie. Ale jeszcze wy?szy by? wzrost cen ofertowych niesprzedanych mieszka? w Krakowie (ponad 50% rok do roku) gdzie ceny nieomal dorówna?y cenom warszawskim. Przeci?tna cena niesprzedanych mieszka? w tych miastach w grudniu to oko?o 7 tys. z? / m2. Ma to zwi?zek z wi?kszym ni? w innych miastach zainteresowaniem nabywców inwestycyjnych, uzasadnionym cz??ciowo unikatow? pozycj? Krakowa jako turystycznej i kulturalnej per?y na skal? europejsk?. Bardzo wysoka dynamika ?rednich cen, przekraczaj?ca 50% rok do roku mia?a tak?e miejsce we Wroc?awiu, gdzie po cz??ci spowodowane jest to wi?kszym udzia?em w poda?y inwestycji zlokalizowanych bli?ej centrum miasta. Równie? w Trójmie?cie ceny w minionym roku ros?y szybciej ni? w stolicy (ok. 40%). Relatywnie ni?sze by?o tempo wzrostu w Poznaniu.

Wzrostowi cen mieszka? towarzyszy? wzrost cen gruntów, pod koniec roku pad?o w Warszawie kilka rekordów cenowych. By? to tak?e rok szybkiego wzrostu kosztów wykonawstwa, spowodowanego zarówno rzeczywistymi wzrostami kosztów materia?ów i robocizny, jak i ch?ci? zmuszenia deweloperów do podzielnia si? mar?? z firmami wykonawczymi w warunkach ogranicze? potencja?u wykonawczego.

Zdecydowanie wzros?o tempo sprzeda?y, mieszkania s? kupowane w ogromnej cz??ci nieomal natychmiast po wprowadzeniu na rynek, zw?aszcza mieszkania najbardziej poszukiwane i najbardziej dost?pne: dwupokojowe do 55 m2, czy niedu?e mieszkania 3-pokojowe. Pewn? nowo?ci? jest coraz cz?stsze wstrzymywanie si? przez deweloperów z wprowadzaniem do sprzeda?y cz??ci mieszka? i systematyczne podnoszenie ceny w kolejnych partiach lokali wprowadzanych do sprzeda?y w miar? realizacji inwestycji.


Rok 2007 nie przyniesie zapewne prze?omu na rynku mieszka?. Poda?, rozumiana jako mieszkania wprowadzane do sprzeda?y powinna wprawdzie wyra?nie wzrosn?? zarówno w Warszawie jak i innych miastach w kraju, ale nie w takim stopniu aby zahamowa? wzrost cen. Jednak w miar? dalszego wzrostu cen i wzrostu poda?y tempo wzrostu cen powinno zacz?? male?. Trend wzrostowy powinien tak?e obj?? inne miasta o dobrej sytuacji na rynku pracy. Ostateczna decyzja w sprawie VAT b?dzie wprawdzie sprzyja?a z jednej strony pewnemu uspokojeniu na rynku, z drugiej jednak – zach?ci do kupna mieszka? tych, którzy obawiali si? wzrostu stawki VAT.

Niepokoj?ce jest jednak to, ?e wskutek wzrostu cen zmniejsza si? grupa m?odych gospodarstw domowych, które b?dzie sta? na nowe mieszkania. Konieczny w takiej sytuacji wydaje si? wzrost poda?y ta?szych mieszka?, a te mog? powstawa? tylko na ta?szych terenach podmiejskich, tam gdzie racjonalne by?oby realizowanie niewysokich budynków o ni?szych kosztach budowy. Zabudowywanie takich lokalizacji jest za? mo?liwe tylko pod warunkiem uruchomienia ?rodków na finansowanie infrastruktury i rozwój sieci komunikacji publicznej.

Konieczne jest tak?e znacz?ce zwi?kszenie skali budownictwa o charakterze niew?asno?ciowym, adresowanego do tych rodzin, których nie tylko nie sta? na zakup mieszkania ale tak?e na jego wynajem za wolnorynkowe czynsze.

W budownictwie trwa bardzo dobra koniunktura. W latach 2005 – 2006 sektor budownictwa osi?ga? najwy?sze w gospodarce wska?niki wzrostu (w 2006 r. produkcja budowlana wzros?a o 17,5%). Na wzrost ten wp?yn??o budownictwo drogowe i infrastrukturalne (l?dowo – wodne i in?ynieryjne), ponadto wzrasta?y prace zwi?zane z instalacjami budowlanymi i przygotowaniem terenu pod budow?. Natomiast stagnacja mia?a miejsce w budownictwie mieszkaniowym.



W POLSCE BUDUJE SI? MA?O, D?UGO I DROGO
Ma?o: ?rednio buduje si? rocznie niewiele wi?cej ni? 100 tys. mieszka? przy potrzebach co najmniej 1,5 mln....
D?ugo: przeci?tny cykl budowy mieszkania wynosi? w 2006 roku prawie 5 lat, a na 1 mieszkanie oddane do u?ytku przypada?o 5,5 mieszka? w budowie....
Drogo: za ?redni? pensj? mo?na kupi? mniej ni? 0,5 m² powierzchni u?ytkowej o standardzie umiarkowanym. Wska?nik ten pogarsza si? na skutek rosn?cych cen mieszka?.
Wska?niki charakteryzuj?ce intensywno?? budownictwa mieszkaniowego w Polsce s? znacznie ni?sze ni? w krajach europejskich
Na 1000 osób buduje si? w Polsce obecnie 3 mieszkania, a nale?y przypomnie?, ?e w okresie szczytowej koniunktury w budownictwie mieszkaniowym budowano 7 - 8 mieszka?/1000 osób, a w miastach nawet powy?ej 10 mieszka?. W niektórych krajach Europy Zachodniej posiadaj?cych znacznie bardziej rozwini?t? infrastruktur? mieszkaniow? ni? Polska, a "nasycenie" mieszkaniami jest wysokie – buduje si? obecnie 6 - 8 mieszka? na 1000 osób. Wska?niki osi?gane np. w Hiszpanii i Grecji (o du?ym budownictwie turystycznym) kszta?tuj? si? na poziomie 10 – 12 mieszka? na 1000 osób.
Wska?nikiem informuj?cym o spe?nieniu aspiracji mieszkaniowych ludzi m?odych, wchodz?cych w samodzielne ?ycie - jest liczba budowanych mieszka? na 1000 zawartych ma??e?stw, w 2005 r. wska?nik ten wynosi? w Polsce 550 mieszka? i chocia? zwi?kszy? si? w porównaniu do lat 90.tych (kiedy wynosi? 300 – 400), to nie osi?ga 750 mieszka? z 1975 roku.

Budujemy d?ugo
Przeci?tny cykl budowy mieszkania wynosi? w 2006 roku prawie 5 lat, a na 1 mieszkanie oddane do u?ytku przypada?o 5,5 mieszka? w budowie....
Budownictwo mieszkaniowe w Polsce charakteryzuje si? bardzo du?? liczb? mieszka? w budowie; w ko?cu 2006 r. w budowie by?o 627 tys. mieszka?. Liczba mieszka? w budowie wynika z d?ugiego cyklu realizacji budynków mieszkalnych indywidualnych. Wg danych GUS w 2006 r. budynek indywidualny wznoszono 72,6 miesi?cy, nie uwzgl?dniaj?c okresu za?atwiania formalno?ci zwi?zanych z uzyskaniem pozwolenia na budow?. Nie ulega w?tpliwo?ci, ?e dane te nie odzwierciedlaj? rzeczywistego czasu trwania budowy, bowiem mieszkania zako?czone izamieszkane, ale nie zg?oszone do odbioru (a takich jest wiele w budownictwie indywidualnym) „wyd?u?aj?” statystyczny cykl budowy.
Cykl realizacji budynków innych ni? indywidualne jest znacznie krótszy, bowiem zako?czenie robót i oddanie obiektu do u?ytkowania nie jest przesuwane w czasie. I tak: spó?dzielnie realizowa?y obiekt w 2006 r. w czasie 28 miesi?cy, developerzy 24 miesi?ce , budynki spo?eczne czynszowe (TBS) w czasie 17,5 miesi?ca.


Budujemy drogo
Na rynku mieszkaniowym trwa obecnie dobra koniunktura, ale poziom budownictwa mieszkaniowego jest stabilny. Ceny mieszka? szybko rosn? (ceny mieszka? w du?ych miastach wzros?y w ubieg?ym roku ponad dwukrotnie, w pierwszym kwartale bie??cego roku co miesi?c wzrastaj? o 10%). Popyt na mieszkania kreowany jest przez zamo?nych klientów, mieszkania s? cz?sto traktowane jako lokata kapita?u przez inwestorów krajowych i zagranicznych. Dla tej grupy odbiorców budowane s? mieszkania przez developerów na sprzeda? lub wynajem; w 2006 r. 1/3 wybudowanych mieszka? stanowi?y obiekty zaliczone do tej grupy. Taka sytuacja – preferencji w budowie mieszka? na sprzeda? i wynajem - utrzyma si? w najbli?szym czasie. Potwierdzaj? to rosn?ce pozwolenia na budow? wydawane developerom; w 2006 r. liczba wydanych pozwole? na budow? mieszka? wzros?a o 36%, w tym zezwole? na budow? mieszka? na sprzeda? lub wynajem wydano o prawie 70% wi?cej. Równie? developerzy wykazuj? najwi?kszy (o 66%) wzrost liczby rozpoczynanych mieszka?. Budownictwo developerskie “zast?puje” i wypiera budownictwo spó?dzielcze.


Prognoza na lata 2006 - 2014

Program mieszkaniowy powinien by? realny i w pe?ni wykonalny. Podwojenie liczby oddawanych mieszka? w ci?gu 5 lat wymaga 15 % stopy rocznego wzrostu ! Takie tempo wzrostu wydaje si? ma?o realne. W latach poprzednich wzrost nie przekracza? zwykle kilku procent. Wzrost dziesi?cioprocentowy daje podwojenie w ci?gu 7 lat. Za?o?enie takiego wzrostu wydaje si? maksymalne. Przyjmowanie jakichkolwiek za?o?e? ilo?ciowych bez konfrontowania ich ze ?rodkami finansowymi i innymi barierami wzrostu jest merytorycznie b??dne. Wielkim osi?gni?ciem programu by?oby zrealizowanie w roku 2013 oko?o 250 000 mieszka?.
Przyj?cie 10 % stopy wzrostu budownictwa mieszkaniowego do roku 2014 prowadzi do nast?puj?cych jego wielko?ci:
ROK WYKONANIE PROGNOZA
2005 114 000
2006 125 400
2007 137 940
2008 151 734
2009 166 907
2010 183 598
2011 201 958
2012 222 154
2013 244 369
2014 268 806
Razem 1 702 866

Osi?gni?cie wy?szych wyników jest z ca?? pewno?ci? realne ale wymaga bardzo wielu zdecydowanych i energicznych dzia?a?. Cz??? z nich wst?pnie tutaj wymienimy.


Na podstawie ekspertyz Kongresu Budownictwa opracowa? Zespól pod kierunkiem Janusza Piechoci?skiego w latach 2001-2005 Przewodnicz?cego Sejmowej Komisji Infrastruktury.

Janusz.Piechocinski@tor.net.pl
@
2020-11-06 23:10:27
@
2020-11-07 14:46:46
@
2020-11-21 08:49:09
@
2020-11-24 09:11:50
@
2020-11-28 03:48:19
@
2020-12-01 07:11:55
@
2020-12-18 03:43:28
@
2021-01-08 08:08:36
@
2021-01-20 18:49:45
@
2021-02-09 16:11:36
@
2021-02-25 08:53:12
@
2021-03-12 22:22:00
@
2021-04-01 10:48:28
@
2021-04-20 14:24:42
@
2021-05-15 18:25:24
@
2021-06-20 12:56:46
@
2021-06-24 15:14:11
@
2021-06-26 21:44:55
@
2021-07-19 11:59:51
@
2021-07-20 00:42:01
@
2021-08-06 19:29:22
@
2021-08-19 09:41:30
@
2021-10-14 07:10:07
@
2021-10-16 08:06:33
@
2021-11-08 07:56:47
@
2021-11-16 03:27:50
@
2021-11-18 05:12:45
@
2021-12-04 20:21:52
@
2021-12-09 14:03:43
@
2021-12-30 02:00:34
@
2022-02-06 19:54:18
@
2022-04-06 00:52:36
@
2022-04-08 13:26:37
@
2022-04-12 06:26:26
@
2022-05-02 19:21:30
@
2022-05-16 17:34:52
@
2022-05-23 19:22:48
@
2022-05-25 21:06:56
@
2022-06-09 04:31:15
@
2022-06-16 23:45:16
@
2022-06-23 18:26:18
@
2022-08-02 07:53:47
@
2022-08-13 00:36:34
@
2022-08-27 11:46:18
@
2022-08-29 07:34:07
@
2022-11-12 11:55:30
@
2022-12-24 02:59:03
@
2023-01-02 21:07:41
@
2023-03-04 07:07:24
  Str. 1/2   
Stronicuj po
10
20
50
100
Wszystkie
1
2



Pisz jako zalogowany internauta!


lub jeśli nie posiadasz loginu.
Pamiętaj! Tylko zarejestrowan użytkownicy mogą dodawać tematy i posty bez uprzedniej moderacji!

 

Projekt - Mała Chatka


© Copyright 2010 by SPI
Wykonanie: Planfirm.pl


napisz do nas!
praca w SPI
Dodaj swoją firmę do katalogu Dobry wzór 2010 - Interaktywny Plan Cmentarza Współpracujemy z:
Kruszywa Stargard
Polityka prywatności roboty ziemne
wyburzenia